keskiviikko 14. syyskuuta 2016

Kauneudenhoitovinkki naisille, jotka kulkevatkin extempore omia polkujaan

Tällä kertaa kirjoittelen kepeää hömppää. Tämä teille seuraavaksi jakamani kikka on kuitenkin pelastanut minut pienestä pinteestä jo parikin kertaa, joten miksipä en jakaisi niksiäni myös teille. Postaus on suunnattu naisille, joiden (matka)suunnitelmat muuttuvatkin ja jotka päättävätkin yöpyä extempore vaikkapa hotellissa. Ja naisille, jotka meikkaavat. No okei. Kyllä myös Alice Cooper saa ottaa vinkistäni vaarin, jos eksyy blogiini. Vaarinpa hyvinkin, onhan Alice jo 68-vuotias. Heh heh.

Niksin taustatarina

Kävipä kerran niin, että lähdimme lauantaipäiväajelulle San Franciscon pohjoispuolelle Marin Countyn alueelle. Kiertelimme ilman tarkkaa päämäärää ja päädyimme lopulta myöhäiselle lounaalle Sausaliton pieneen ja viehättävään kaupunkiin.
Sausaliton sijainti.

Menimme lounaalle rannassa sijaitsevaan ravintolaan ja edessämme vastarannalla avautui näkymä San Franciscon kaupunkisiluetista. Ruokailumme aikana mereltä alkoi nousta myrsky ja San Franciscon kaupungin ylle muodostui mitä hienoin ukonilma tummanpuhuvine pilvineen. Sausalitossa oli poutaa. (Olenkin jo aikaisemmin kirjoittanut teille täällä Bay Arealla vallitsevista mikroilmastoista ja tosiaan Sausalitossa, joka sijaitsee käytännössä vain kivenheiton päässä San Franciscosta, ei samaan aikaan satanut, eikä juurikaan edes tuullut.)

Suorastaan nauliuduimme seuraamaan kehittyvää ukkosmyrskyä vastarannalta ja mikäpä siinä oli seuratessa, kun emme itse edes kastuneet. Taivas tarjosi mitä upeinta taidetta ja otimme sitä seuratessamme lasilliset viiniä. Lasillisen jälkeen tunnelma veti niin puoleensa, että päätimme jäädä extempore yöksi Sausalitoon ja mieleenpainuva ilta siitä muodostuikin.
Muun muassa tällaista näkymää saimme ihastella. Mitäs sanot? San Franciscon kaupunki kuvan oikeassa laidassa. Kuva otettu kännykällä, sillä tietenkään mukana ei ollut kunnon kameraa.

Ja sitten se vinkki

Minulla ei tietenkään ollut minkäänlaisia pesupurnukkapussukoita mukanani ja meikkiäkin oli tullut aamulla ennen lähtöä laitettua. Niinpä illalla hotellilla pähkäilin kasvojenpuhdistusta, kunnes päätin kokeilla hotellin tarjoamaa hiustenhoitoainetta puhdistustuotteena. Ja kuulkaa, se toimi aivan loistavasti! Useimmat hoitoaineethan ovat sen verran hoitavia (ts. rasvaisia), että ne näyttäisivät liuottavan myös meikin pesun yhteydessä oikein hyvin. Toisaalta niiden koostumus ei myöskään kuivata hipiää! Niinpä uskallan vinkata tätä kasvojenpuhdistusniksiä teillekin, pahan päivän varalle.

Ehkä sitä vielä 18-vuotiaana kärsi mennä meikit kasvoillaan nukkumaan, mutta ei enää tänä päivänä. Hui, mikä näky aamulla peilistä odottaisikaan! Jotain Alice Cooperin ja zombin välimaastoa.
Ei välttämättä tarvitse olla kaksinenkaan motelli, kun huoneesta löytyy kuitenkin jo ihan ok -tasoiset minipakkaukset shampoota, hoitoainetta ja kosteusvoidetta.

Jo toisen kerran todistettu toimivaksi

Niksi palautui nyt taas mieleeni, kun matkustin Suomesta Kaliforniaan. Olin viittä vaille pulassa matkalaukkuni painon kanssa. Lentoyhtiön antama painoraja matkalaukuille oli 20 kg ja niinpä laukkuani kotosalla henkilövaa'alla kovasti punnitsin. Lisämaksuja en halunnut maksaa. Lopulta päätin jättää yhden ison purnukan kyydistä ja sain laukkuni sallittujen painorajojen sisään. Tämä purnukka oli kasvojenpuhdistusaineeni. No eihän siinä käynyt mielessäkään, että tulisin tarvitsemaan ainetta jo matkan aikana lentokenttähotellissa. Jälleen kerran tenkkapoo, kunnes turvauduin hotellihuoneessa tarjolla oleviin minipakkauksiin. Hiustenhoitoaine toimi jälleen pettämättömästi! Niinpä tämä kikka kolmoseni voi pelastaa myös sinut hajamielinen matkailija, joka olet unohtanut reissussa pesupussukkasi kotiin, eikä sopivaa kauppaa ole käden ulottuvilla.
Hotelli Hiltonin tarjoamia minipakkauksia. "Mega-Rich Conditioner" toimi oikein näppärästi meikinpuhdistusaineena. Trust me! :-)

Tällainen vinkki tällä kertaa. Ensi kerralla sitten taas jotain ihan muuta. Nyt sanon jälleen hei, se on yhtä kuin hello, hi ja halipatsuippa!